Nori susikurti internetinę svetainę arba elektroninę parduotuvę? Štai nuo ko turėtum pradėti
5 dalykai, kuriuos turi turėti kiekvienas asmeninis prekės ženklas
5 dalykai, kuriems švaistome per daug laiko, ir kaip tai pakeisti
Viskas, ką turi žinoti apie prekės ženklo turinio strategiją
Ne paslaptis, kad prekės ženklo sąvoka į savo apibrėžimą įtraukia daugybę elementų - pradedant specialiais šriftais ir baigiant jo komunikaciją įprasminančiu balsu (brand voice).
Vis dėlto, visiems vis labiau suvokiant asmeninio prekės ženklo svarbą, vienas dalykas dažnai yra vis dar pamirštamas. Tai - turinio strategija. Tiesa ta, kad turinys neabejotinai yra vienas svarbiausių prekės ženklo sudedamųjų dalių - būtent jis priverčia žmones susidomėti bei, galiausiai, investuoti į Tave ir Tavo paslaugas.
Statistika rodo, kad vartotojai yra 131% labiau linkę pirkti iš tų prekės ženklų, kurie pateikia mokomąjį turinį. Taigi, jei savo auditorijai siūlai paslaugas arba produktus, tinkama didelę vertę suteikiančio turinio strategija yra tiesiog būtina.
Puikus stipraus asmeninio prekės ženklo su gera turinio strategija pavyzdys yra Lauryn Evarts iš The Skinny Confidential.
Amerikietės Lauryn tinklaraštis ir tinklalaidės yra vienos iš populiariausių gyvenimo būdo srityje, o šiuo metu ji kuria naują produktų linijos bei rašo antrąją knygą.
Lauryn nuolatos kuria daug pridėtinės vertės turintį turinį bei naudoją jį kaip puikią priemonę bendrauti ir kurti ryšį su savo sekėjais. Ši strategija padėjo jai sukurti patikimą asmeninį prekės ženklą, kadangi jos sekėjai visada yra tikri, kad gaus tik aukščiausios kokybės turinį.
Kyla klausimas - ką turėčtum daryti, kad tokią strategiją galėtum įgyvendinti ir Tu?
Tiesa ta, kad tik dėl paties kūrimo kuriamas turinys yra bevertis ir tikrai nepadeda Tavo asmeniniam prekės ženklui augti. Išeitis - sistema ir strategija, kuria naudojantis galėsi suteikti kuo daugiau naudos savo auditorijai ir potencialiems klientams.
Būtent todėl šiandien dalinuosi svarbiausiais patarimais, kurie Tau padės susikurti sėkmingą turinio rinkodaros strategiją Tavo asmeniniam prekės ženklui!
Kaip ir daugelyje kitų dalykų versle ir gyvenime, turinio kūrimo strategija turi prasidėti nuo atsakymų į klausimus "kas" ir "kodėl".
Šie atsakymai yra itin svarbūs, nes būtent jie apibrėžia Tavo galutinį tikslą, kokiais aspektais Tavo turinys pasitarnauja kitiems bei kodėl darai tai, ką darai.
Galbūt nori kurti turinį, kad pakiltum Google paieškos sistemos pozicijose, padidintum savo asmeninio prekės ženklo žinomumą, o gal paprasčiausiai sieki pritraukti daugiau klientų? Yra daugybė galimų priežasčių, kurios gali tapti atsakymais į aukščiau minėtus klausimus, todėl prieš pradedant labai svarbu tiksliai ir aiškiai apsibrėžti būtent Tavo galutinį tikslą.
Kai žinosi savo atsakymus į "kas" ir "kodėl", galėsi įvertinti, ar turinio rinkodara yra tinkama priemonė išsikeltiems tikslams pasiekti - pasak marketingo specialisto Neil Patel, turinys ne visuomet padeda pasiekti visus užsibrėžtus tikslus.
Tiesa ta, kad galbūt vietoje turinio rinkodaros plano, Tau reiktų stipriau padirbėti kitoje srityje, pavyzdžiui, pardavimuose.
Įsivaizduokime, kad esi sveikatingumo trenerė, norinti kurti turinio startegiją, kuri padėtų augti asmeniniam prekės ženklui. Tokiu atveju geras atsakymas į klausimą " kodėl" gali skambėti taip:
“Noriu turėti daugiau mokių klientų”
Arba
“Noriu pozicionuoti save kaip savo srities specialistę”.
Yra daugybė puikių tikslų pavyzdžių, kurie gali būti pasiekti naudojantis turinio strategija. Vienas iš populiariausių yra būtent pastarasis - pozicionuoti save kaip savo industrijos ekspertę.
Geros žinios! Turinio strategija yra puikus būdas šį tikslą pasiekti ir tai dar puikiau įrodo tokie pasauliniai pazydžiai kaip Jenna Kutcher ar Marie Forleo.
Mano patarimas - apisibrėždama savo turinio strategijos tikslus, visada gvalvok apie savo auditoriją. Žinoma, visuomet svarbu atsižvelgti į tai, apie ką nori kurti turinį Tu pati, tačiau nepamiršk apsvarstyti, kaip galėtum pasitarnauti savo auditorijai ir suteikti jiems kaip įmanoma daugiau vertingos informacijos. Tai vienintelis kelias norint užtikrinti, kad Tavo turinio strategijos tikslai bus pasiekti.
Dažnai bendraudama su savo klientėmis pastebiu jų baime, kad joms nemokamai dalinantis tiek daug vertingo turinio, niekas nenorės mokėti už jų darbą drauge. Vis dėlto, yra priešingai - pamatę, kokią vertę galima gauti iš Tavo nemokamo turinio, žmonės ima klausti savęs: "Oho, jei tiek gavau nemokamai, tai kiek vertės gaučiau, jei šį žmogų pasisamdyčiau?". Labai realu, kad kuo daugiau nemokamo vertingo turinio suteiksi, tuo labiau žmonės links Tavo pusėn ir norės dirbti būtent su Tavimi, nes jie žinos, kad iš tiesų esi savo srities ekspertė.
Vienas svarbiausių sėkmingo verslo valdymo žingsnių - savo idealaus kliento ir auditorijos pažinimas.
Tiesa ta, kad neturėdama idealaus kliento portreto ir bandydama kalbėti su visais iš eilės, galiausiai, nešneki su niekuo ir Tavo siunčiama žinutė pasimeta tarp daugybės kitų.
Išeitis - nuodugni Tavo idealios auditorijos analizė.
Vienas iš būdų tai padaryti, yra savo konkurentų auditorijos peržiūrėjimas. Tuomet, metas susikurti savo idealaus kliento portretą, įsivaizduojant jį ar ją kaip realų žmogų, su kuriuo bendrauji.
Susikurti idealaus kliento portretą gali atsakydama į šiuos klausimus apie savo auditoriją:
Būk kaip įmanoma detalesnė ir specifiškesnė - tai bus itin pravartu ne tik kuriant savo turinio strategiją, bet ir patį turinį.
Kas toliau?
Supratusi, kas yra Tavo idealus klientas, gali pradėti galvoti apie problemas ir iššūkius, kuriuos jis ar ji patiria. Juos identifikavusi, galėsi pradėti galvoti apie šių problemų sprendimo būdus ir tai, kaip gali padėti ir pagelbėti savo auditorijai.
Suteikti vertės savo publikai turi būti Tavo prioritetas. Žinodama, su kokiais iššūkiais jie susiduria, galėsi pasiūlyti sprendimo būdus, kurie garantuos auditorijos pasitikėjimą Tavimi ir įkvėps pradėti naudotis ir Tavo mokamomis paslaugomis.
Būtent tai turi tapti Tavo atrama, kuriant turinį - padėk žmonėms spręsti jų probkemas ir atsakyti į jiems ramybės neduodančius klausimus. Efektyvus ir autoritetingas turinys užtikrins ne tik auditorijos įsitraukimą, bet ir jos norą naudotis Tavo mokamai pasiūlymais, produktais ir paslaugomis.
Grįžkime prie hipotetinio pavyzdžio apie sveikatingumo trenerę, bandančią užauginti savo asmeninį prekės ženklą.
Kaip idealų kliento portretą reiktų išsigryninti jos atveju?
Pirmiausia, reikia atlikti rinkos analizę ir rasti kitų sveikatingumo trenerių - konkurentų - bei apsilankykite jų internetiniame puslapyje, peržiūrėti komentarus ir stebėti, kaip komunikuoja jų auditorija.
Peržiūrėjus jų socialinės medijos paskyras ir supratus, kokie žmonės juos seka ir ko iš jų tikisi, rekomenduočiau atsirinkti apie 20-30 grotažymių, kurias naudoja konkurentai ir kurių ieško idealus klientas. Svarbu surinkti visą įmanomą informaciją - viskas bus tikrai naudinga.
Kitas žingsnis - idealaus kliento portreto kūrimas. Štai pavyzdys, kaip tai turėtų atrodyti:
Atlikusi šią analizę gali pradėti galvoti apie tai, kokios problemos ir sunkumai gali lydėti Tavo idealų klientą, bei kokiu savo turiniu gali jiems padėti.
Kitas žingsnis kuriant turinio startegiją yra socialinių tinklų, kuriais naudosies kurdama savo asmeninį prekės ženklą, pasirinkimas.
Puikiai suprantu, kaip viliojančiai skamba mintis būti visose socialinių medijų platformose. Vis dėlto, tai ne tik gali būti visai nevertinga Tavo verslui, bet taip pat gali tapti tikru iššūkiu, ypač, jei neturi Tau padėsiančios komandos.
Mano patarimas – prieš pasirinkdama būtent Tau tinkančius socialinius tinklus, turi atlikti išsamią jų analizę bei nuspręsti, kokios platformos geriausiai tiks Tavo industrijai bei Tavo tikslams, apie kuriuos kalbėjome pirmame žingsnyje.
Grįžkime prie jau aptarto sveikatingumo trenerės pavyzdžio.
Socialinės medijos
Sveikatingumo trenerės atveju, labiausiai praverstų turėti Instagram paskyrą, nes tai yra vizualinė platforma, kurioje tikrai lankosi sveikatingumu besidomintys žmonės. Sveikatingumas, sportas ir sveikata yra populiarios temos Instagram, kur daugybė žmonių ieško būtent tokio pobūdžio turinio.
Turbūt ne pati geriausia idėja būtų Linkedin platforma, nes tai yra profesionalų tinklas, kuriame sunkiai rastume sveikatingumo trenerio paieškos skelbimų. Išimtis - jei siūlote sveikatingumo paslaugas korporacijoms, tuomet turėti Linkedin paskyrą būtų tikrai puiki idėja.
Twitter yra dar viena platforma, kuri šiuo atveju neturėtų būti pirmosiose pozicijose, kadangi žmonės šiame kanale daugiausia domisi politika, naujienomis ir žurnalistiniais tyrimais, o ne sveikata. Visgi, jei planuoji rašyti sveikatingumo tema, Twitter platforma gali tapti puikiu pasirinkimu, nes čia yra didžiulė rašytojų bendruomenė.
Ne paslaptis, kad yra daugybė socialinių medijų platformų pasirinkimų, tačiau aš visuomet patariu neskubėti, atlikti atidžią analizę ir pasirinkti tik tikrai Tavo laiko ir dėmesio vertas platformas, labiausiai tinkančias Tavo industrijai ir tikslams .
Tinklaraščio įrašai
Tinklaraštį neabejotinai galėčiau pavadinti vienu populiariausių turinio kūrimo būdų.
Tinklaraščio rašymas suteikia labai daug įvairių galimybių, pradėti jį kurti beveik nieko nekainuoja ir tai yra puikus būdas auditorijai įrodyti savo patikimumą.
Žinau, kad daugeliui merginų tinklaraščio pradžia skamba kaip itin sudėtinga ir sunkiai įveikiama užduotis. Vis dėlto, yra daugybė puikių hostingo kompanijų, kurios atitinka įvairų biudžetą. Be to, nereikia būti web programuotoja, kad galėtum susikurti profesionaliai atrodantį tinklapį – tereikia paieškoti web dizaino temų, kurios atitiktų Tavo biudžetą.
Grįžkime prie sveikatingumo trenerės pavyzdžio.
Sveikatingumo industrijoje tinklaraščio kūrimas gali pasiteisinti kaip itin gera strategija asmeninio prekės ženklo augimui.
Čia galima ne tik dalintis įvairiais sveikatingumo patarimais ir naujienomis, bet ir orientuotis į teikiamas paslaugas ir pasiūlymus. Be to, tinklaraščio rašymas yra puikus būdas generuoti elektroninio pašto adresus, kurie ypač pravers pardavimams.
Mano patarimas - skirk laiko išsamių ir aukštos kokybės knygelių pasirinkta tema kūrimui bei apsvarstyk nemokamų traukos produktų, tokių kaip elektroninę knygelė ar užduočių vadovas kūrimą - tai ne tik puikus būdas atsidėkoti savo auditorijai ir suteikti jai naudingos informacijos, bet ir generuoti jau minėtus elektroninio pašto adresus.
Tinklalaidės
Turbūt nieko nenustebinsiu pasakydama, kad tinklalaidžių kūrimas ir klausymas dabar yra labai "ant bangos", o audio marketingas darosi vis populiaresnis visose verslo šakose. Būtent todėl labai rekomenduoju apsvarstyti galimybę naudoti šią mediją turinio startegijoje - tai puiki galimybė suartėti su savo auditorija.
Šis būdas yra šiek tiek asmeniškesnis nei tinklaraščio rašymas, nes jis suteikia galimybę išgirsti tikrus pokalbius ir tikrus žmones, kurie dalinasi savo patirtimi.
Baiminiesi dėl techninių dalykų? O veltui, nes įrašyti tinklalaidę gali būti dar lengviau nei parašyti tinklaraščio įrašą, ypač jei nesi įgudusi rašytoja.
Kitas tinklalaidžių privalumas– kadangi tai nereikalauja papildomo dėmesio, žmonės gali klausytis įrašų pasyviai, t.y. atlikdami bet kokius kitus rutininius darbus. Kitaip tariant, kurdama savo tinklalaidę, turi didesnį šansą pasiekti daugiau žmonių, nei naudodama kitas medijas.
Prieš pradėdama įrašinėti tinklalaidę, atkreipk dėmesį į šiuos aspektus:
Video medžiaga
Dar viena labai populiari ir kiekvienais metais vis auganti medija - video.
Jeigu nesi iš tų, kurioms patinka ilgai kalbėti arba rašyti - video formatas yra skirtas būtent Tau. Žinoma, tai reikalauja daugiau įvairesnių įgūdžių nei kitos medijos, bet išmokti pagrindus yra ne tik gana lengva, bet tikrai verta - video medžiaga yra ypač efektyvi savo asmeniškumu.
Labai dažnai girdžiu merginas stabdantį stereotipą, kad jų video nuo pat pradžių turi būti itin profesionalūs ir aukštos kokybės.
Tai tikrai nėbūtina.
Taip, didžiųjų nuomonės formuotojų video yra aukštos kokybės, bet tik todėl, kad jie turi atitinkamą biudžetą ir komandą, tačiau dauguma žmonių kuria naudodamiesi tiesiog savo telefonu.
Jeigu nori pradėti naudoti video savo turinyje - nesnausk, susirask mokomosios medžiagos apie tai, kaip tai daryti naudojantis tik telefonu, pasidomėk scenarijaus rašymo subtilybėmis ir pradėk filmuoti! Pažadu, bus tikrai verta.
Į ką reikėtų atkreipti dėmesį:
Elektroniniai laiškai
Dėl šios marketingo priemonės negalima ginčytis - elektrononio pašto adresų sąrašo turėjimas yra tiesiog privalomas, nesvarbu, kokiai industrijai priklausai.
Elektroniniai laiškai yra vienas svarbiausių bet kokios turinio strategijos elementų, kadangi jie yra "arčiausiai" tos vietos, kur įvyksta sandoriai.
Pasak statistikos, kiekvienas elektroniniam marketingui išleistas doleris grįžta 42$ pajamomis. Neįtikėtini skaičiai, tiesa?
Kuo anksčiau pradėsi kaupti elektroninio pašto adresų sąrašą, tuo geriau.
Nežinai, nuo ko pradėti?
Mano rekomendacija - rinktis iš daugybės el. marketingo platformų, tokių kaip Mailchimp ar MailerLite, kurios yra nemokamos pirmiems 1000-čiui prenumeratorių ir jomis tikrai paprasta naudotis.
Kai apsibrėžei tikslus, išanalizavai savo tikslinę auditoriją ir išsirinkome medijas, kuriomis naudosies, atėjo linksmoji dalis – minčių lietus, arba kitaip, brainstorm.
Jeigu visus žingsnius atlikai atidžiai, sugalvoti idėjas savo kuriamam turiniui turėtų būti labai lengva.
Išsigryninus iššūkius, su kuriais susiduria Tavo auditorija, bei apsvarsčius jų problemų sprendimo būdus, kuriuos gali pasiūlyti, dabar beliko visą tai paversti sąrašu.
Nepamiršk, kad efektyvi turinio strategija visų pirma turi būti strategiškai suplanuota.
Ką tai reiškia?
Brainstorm metu bei planuodama turinio strategiją, pasistenk mąstyti plačiau bei matyti vadinimą big-picture. Kitaip tariant, svarbu ne tik atsižvelgti į tinklaraščio ir socialinių medijų turinį, bet ir pagalvoti, kaip galėtum pritaikyti turinį kiekvienai platformai bei jį tarpusavyje suderinti.
Atskleisiu paslaptį - jei nori, kad Tavo turinio strategija pasiteisintų, ji turi būti darni.
Kitas dalykas, kurį verta įsidemėti – svarbiausi įvykių įtraukimas į savo turinio strategiją. Pavyzdžiui, jei Tavęs laukia produkto pristatymas, būtinai sukurk turinio šia tema. Suplanuok, kokį turinį publikuosi prieš produkto paleidimą į rinką, bei kaip pasinaudosi kuriamu turiniu, kad įtikintum žmones pirkti Tavo produktą.
Nebijok jau sukurto turinio panaudoti ir kitoms platformoms. Pavyzdžiui, sukūrusi tinklaraščio įrašą, jo turinį gali drąsiai panaudoti ir Instagram ar kitų socialinių tinklų įrašams. Tiesa ta, kad ne visi žmonės seks Tave visose Tavo turimose platformose, tad savo turinio strategiją išnaudok iki galo!
Kai sugalvosi idėjas, žinosi, kokį turinį naudosi konkrečiose medijose, bei būsi suplanavusi visus pagrindinius dalykus, pradėk raktažodžių paiešką.
Deja, bet ši užduotis nėra tokia smagi ir pradžioje gali kelti rimtų iššūkių. Jei nesi susipažinusi su marketingu ir SEO, nebijok pagalbos ieškoti įvairiuose kursuose ar ekspertų konsultacijose. Google nemokamai siūlo puikius skaitmeninio marketingo kursus, kuriuose išmoksi visko, ko reikia tavo verslui.
Mano patarimas - lengviausias kelias atlikti raktažodžių analizę yra tiesiog googlinant. Susikurk darbinį dokumentą su visais įmanomais raktažodžiais ir patikrink jų tinkamumą naudodamasi Google Keyword Planner.
Koncentruokis į tuos raktažodžius, kurie turi patikimą kiekį paieškų, tačiau yra gana žemai pozicionuojami tarp panašių konkurencingų raktažodžių - tai padės pasiekti geriausias pozicijas Google.
Kalbant apie Youtube SEO ir raktažodžių analizę, labai ekomenduoju peržiūrėti Cathrin Manning Youtube profilį - ji pateikia visą reikalingą informaciją apie raktažodžių analizę ir daug daugiau.
Vienintelis dalykas, kuris gali Tau padėti išsiskirti iš minios, esi Tu pati.
Žinoma, turbūt turi konkurentų, kurie siūlo panašias paslaugas ar produktus ir su savo auditorija dalinasi panašia informacija.
Taigi, kodėl žmonės turėtų rinktis būtent Tave, o ne juos?
Tam, kad galėtum tvirtai atsakyti į šį klausimą, turi atrasti savo asmeninio prekės ženklo išskirtinį bruožą - kažką unikalaus bei tai, ko neįmanoma rasti niekur kitur.
Tai gali būti Tavo vertybės ar tai, kaip vykdai savo verslą - pabandyk rasti savo pranašumą, kuris išskirtų Tave iš Tavo konkurentų.
Pavydžiui, jeigu esi sveikatingumo trenerė, galbūt gali pabrėžti tai, kad esi veganė? Tai iškart atkreips daugiau dėmesio iš tų žmonių, kurie taip pat yra veganai, ir domisi sveikatingumo paslaugomis.
Na, o svarbiausia, išlik savimi. Žmonės yra pastabūs ir iškart supras, jei stengsiesi apsimesti tuo, kuo nesi, ir tai gali labai pakenkti jų pasitikėjimui Tavimi.
Taigi, sukūrei turinio strategiją ir pradėjai marketingo kampaniją.
Kas toliau?
Visų pirma, nepamiršk, kad turinio marketingas yra ilgalaikis dalykas. Taigi, šiuo momentu skirk laiko bendravimui su savo auditorija bei stebėjimui, kaip ji reaguoja į Tavo komunikaciją.
Ar jiems kyla klausimų?
Ar jie ieško išskirtinių paslaugų?
Galbūt jie ieško išskirtinių produktų?
Kokie jų atsiliepimai apie Tavo turinį? Ar jis jiems naudingas?
Tai yra klausimai, kuriuos turėtum užduoti pati sau. Tavo auditorija bus atsakymas, ko jai reikia, ir ar Tavo turinio strategija veikia. Taigi, klausk, ir Tau bus atsakyta.
Dar vienas dalykas, kurį reikėtų įsiminti - atgalinis ryšys ne visuomet gali būti žodinis. Stebėk statistiką ir žiūrėk kaip reaguoja Tavo auditorija.
Jeigu turi tinklaraštį ir vidutinis skaitymo rodiklis yra ganėtinai žemas, tai kažką sako. Grįžk į tą įrašą ir išsiaiškink, kodėl būtent šioje vietoje žmonės palieka Tavo tinklaraštį. Tuomet, atitinkamai koreguok turinį ir stebėk žmonių reakcijas.
Tokį patį metodą gali taikyti ir socialinėms medijoms. Pavyzdžiui, jei skelbi įrašus Instagram, būtinai sek, kurie įrašai yra populiariausi, ir, vadovaudamasi šiuo pavyzdžiu, stenkis kurti panašų turinį.
Šis procesas yra ganėtinai sudėtingas, nes turi būti atvira konstruktyviai kritikai ir pokyčiams. Be to, gali užtrukti, kol išmoksi įsiklausyti į savo publiką ir atitinkamai reaguoti, bet pamatysi, bus verta.
Turinio strategijos kūrimas gali pasirodyti kaip tikrai bauginanti užduotis. Ji reikalauja didelių laiko sąnaudų ir naujų įgūdžių, kurių ankščiau Tau galbūt niekad neprireikė.
Vis dėlto, tai nėra taip sunku, kaip gali pasirodyti ir, sukūrusi turinio strategiją, rezultatus pamatysi akimirksniu. Viską atlikusi suprasi, kad laikantis atitinkamų taisyklių, turinį kurti gali būti vienas malonumas.